Online dienstverlening voor werkzoekenden

Iedereen die zich als werkzoekende bij UWV inschrijft, kan gebruikmaken van onze online dienstverlening op werk.nl. De meeste werkzoekenden vroegen in 2016 online hun WW‑uitkering aan (93%). Ook kunnen veel WW’ers met behulp van onze online dienstverlening op eigen kracht werk vinden. Zij hebben een persoonlijke Werkmap op werk.nl. Elke werkzoekende kan via de Werkmap zijn cv publiceren, vacatures zoeken, e‑learnings en webinars volgen en informatie en adviezen opzoeken. Klanten geven via de Werkmap hun sollicitatieactiviteiten door aan de adviseur werk en omgekeerd geven wij in de Werkmap tips en adviezen over solliciteren en werk zoeken. Verder is op werk.nl informatie beschikbaar over evenementen die mogelijk interessant zijn voor werkzoekenden.

Op 3 vestigingen is online coaching geïmplementeerd. Daarbij coacht de adviseur de WW’er met behulp van berichten in de Werkmap. Het is de bedoeling een dialoog aan te gaan en zo de klant te prikkelen om initiatieven te ontplooien die zijn kans op werk vergroten.