Vooruit&Door

Bij faillissementen van grote werkgevers zet UWV extra capaciteit in. Voor de betrokken werknemers beleggen we voorlichtingsbijeenkomsten en we stimuleren hen om op zoek te gaan naar nieuw werk. Daarbij werken we waar dat mogelijk is samen met andere partijen. In het voorjaar vond een bijzondere vorm van samenwerking plaats. Op donderdag 19 mei 2016 volgden 150 mensen het webinar Vooruit&Door: Jobmarketing voor retail, een initiatief van oud‑V&D‑medewerkers. Dit webinar was georganiseerd door het platform voor en door werkzoekenden DeBroekriem. Naast het delen van sollicitatie- en netwerktips, had het webinar tot doel om mensen op te roepen om actief te worden.

We hebben dit webinar via een tip in de Werkmap en op uwv.nl actief onder de aandacht gebracht van onze werkzoekenden. 98% van de kijkers gaf aan vaker te willen deelnemen aan webinars van DeBroekriem en 93% was van mening dat het webinar ondersteuning biedt bij het vinden van een baan. 82% geeft een beoordeling van een 8 of hoger voor de sprekers. De gemiddelde leeftijd van de kijkers was 50,6 jaar. 72% van de deelnemers heeft een opleiding op laag of gemiddeld niveau afgerond.