ICT‑prioriteit functionele doorontwikkeling en baten ICT 2017

Om de verdere digitalisering van onze bedrijfsprocessen mogelijk te maken, ontwikkelen we een gemeenschappelijke e‑dossierfunctionaliteit. Oplevering hiervan is voorzien voor september 2017. Hierna volgt een gefaseerde implementatie binnen UWV.

Er loopt een Europese aanbesteding voor het verwerven van de nieuwe ICT‑middelen (software) die nodig zijn voor business‑rulesmanagement.

Daarnaast hebben we besloten om meer tijd te nemen voor de doorontwikkeling van ons leveranciersportaal naar een inkoopportaal voor re‑integratie en -voorzieningen. Met aanvullend vooronderzoek willen we de risico’s beperken. Het volledig digitaliseren van het bestaande proces neemt hierdoor nog 3 jaar in beslag. Tot die tijd continueren we onze dienstverlening via de bestaande kanalen.

Het project Migratie Placet naar EA (elektronisch archief) heeft tot doel om in plaats van de 3 bestaande elektronische archieven 1 elektronisch archief in te zetten als doelsysteem voor de archivering van alle archiefwaardige documenten die deel uitmaken van de (primaire) processen. Dit project is in de eerste 4 maanden van 2017 succesvol opgeleverd.

Verder werken we aan het maximaal automatiseren van de WW‑aanvraag (straight through processing). In 2017 verwachten we voor standaardaanvragen een eerste stap te zetten naar geautomatiseerde afhandeling.