Klanttevredenheid 2017

6,3

6,6

6,4

Tevredenheid werkgevers over online vacaturebemiddeling en -vervulling

6,0

6,1

We meten de klanttevredenheid 2 keer per jaar. In dit Achtmaandenverslag publiceren we de resultaten van de eerste meting. Deze zijn alleen op hoofdlijnen bekend en worden nog verder geanalyseerd. Meer gedetailleerde informatie volgt in het UWV jaarverslag 2017.

Het landelijk klanttevredenheidscijfer van uitkeringsgerechtigden is 7,1. De klanttevredenheid van WW‑uitkeringsgerechtigden is in de eerste helft van 2017 stabiel gebleven op 7,0. De algemene tevredenheid van werkzoekenden over de dienstverlening is met een 7,0 ook gelijk gebleven. De tevredenheid over de digitale dienstverlening voor werkzoekenden via werk.nl is ten opzichte van 2016 toegenomen.

Ook steeg de tevredenheid van werkzoekenden die vooraf wisten of verwachtten dat de dienstverlening van UWV bij het zoeken naar werk voornamelijk digitaal is (en er daadwerkelijk gebruik van maken).

De tevredenheid over de dienstverlening van UWV in het algemeen is bij werkgevers gestegen naar 6,6. Het totaaloordeel van werkgevers over de digitale dienstverlening via werk.nl is iets gedaald.