ICT‑prioriteit functionele doorontwikkeling en baten ICT 2017

Het functioneel doorontwikkelen van onze digitale dienstverlening en het realiseren van besparingen (baten) houden prioriteit. We hebben besloten om meer tijd te nemen voor de doorontwikkeling van ons leveranciersportaal naar een inkoopportaal voor re‑integratie en voorzieningen. Met aanvullend vooronderzoek willen we de risico’s beperken. We willen dit vooronderzoek eind dit jaar afronden. Het volledig digitaliseren van het bestaande proces neemt hierdoor nog 3 jaar in beslag. Tot die tijd continueren we onze dienstverlening via de bestaande kanalen.

Verder werken we aan het maximaal automatiseren van de WW‑aanvraag (straight through processing), ofwel het geautomatiseerd, zonder menselijke tussenkomst, afhandelen van WW‑aanvragen. Inmiddels zijn realisatie en testen afgerond. Hiermee is het mogelijk om 20% van de aanvragen geautomatiseerd af te handelen. De implementatie start binnenkort.