Werken aan een sterk en flexibel fundament
Om onze ambities te realiseren, is een sterk en flexibel fundament nodig. We blijven werken aan het continu verbeteren van onze processen en zoeken actief naar nieuwe mogelijkheden, ook om fouten te voorkomen. Een belangrijk hulpmiddel is ons kwaliteitsmanagementproces, waarmee we knelpunten inzichtelijk maken en aantonen dat verbeteringen daadwerkelijk worden doorgevoerd. Ook inzichten uit (kennis)onderzoeken dragen bij aan het verbeteren van onze dienstverlening.
Onze focus op mensgerichtere dienstverlening vraagt om vakbekwame en flexibele medewerkers die hun verantwoordelijkheid durven te nemen. Daarom investeren we in hun vakmanschap. Daarnaast ontwikkelen we digitale dienstverlening die optimaal gebruikmaakt van beschikbare data, eenvoudig en toegankelijk is, en aansluit bij de behoeften van cliënten en werkgevers. Ook werken we aan betere digitale ondersteuning voor onze medewerkers, zodat zij cliënten en werkgevers efficiënter kunnen helpen. Om verbeteringen sneller en effectiever door te voeren, hebben we UWV‑brede kwartaalsturing ingericht. In 2025 willen we bovendien starten met een nieuwe manier van werken: in kleine, multifunctionele teams met meer autonomie binnen duidelijke kaders met minder afhankelijkheden (de zogenoemde Verandermotor). Ten slotte dragen we met ons beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen bij aan een betere wereld. We doen dit vanuit onze rollen van dienstverlener, werkgever en opdrachtgever bij al onze activiteiten, aan de hand van de drie pijlers mens, milieu en maatschappij.