Werken aan ons fundament
Om onze ambities te realiseren, is een solide fundament nodig. We werken continu aan versteviging en verbetering van dit fundament, met oog voor nieuwe mogelijkheden en flexibiliteit.
In dit hoofdstuk gaan we allereerst in op ons kwaliteitsmanagementproces, een belangrijk hulpmiddel waarmee we knelpunten inzichtelijk maken en aantonen dat verbeteringen daadwerkelijk worden doorgevoerd. Daarna komt het versterken van capaciteit en vakmanschap en digitalisering aan bod.
Onze focus op meer menselijke maat in de dienstverlening vraagt om vakbekwame medewerkers die hun eigen verantwoordelijkheid pakken en flexibel inzetbaar zijn. We investeren daarom in hun vakmanschap. We werken aan het verbeteren van digitale dienstverlening die optimaal gebruikmaakt van de data waarover we beschikken en die passend, eenvoudig, consistent en toegankelijk is. We werken daarnaast hard aan optimale digitale ondersteuning van onze medewerkers, zodat ze cliënten, werkgevers en partners beter van dienst kunnen zijn. Om verbeteringen in onze dienstverlening gecoördineerd, sneller en effectiever te kunnen realiseren, werken we met UWV‑brede kwartaalsturing. Ook willen we in 2025 starten met een slagvaardigere manier van veranderen, in kleine UWV‑brede multifunctionele teams, met meer autonomie en minder afhankelijkheden (de zogenoemde Verandermotor).