Kwantitatieve prestatie‑indicatoren
Een deel van de jaarlijkse afspraken betreft de prestaties op het gebied van onze kerntaken en een verantwoorde besteding van de publieke middelen waarmee we ons werk doen. Daarover verantwoorden we ons op kwantitatieve basis.
Kwalitatieve prestatie‑indicatoren
Met ingang van 2023 verantwoorden we ons ook over hoe cliënten en werkgevers de kwaliteit van onze dienstverlening ervaren. Dat meten we met de Menselijke Maat Monitor.
Werken aan dienstverlening
We zetten ons elke dag opnieuw in voor een samenleving waarin iedereen kan meedoen.
Meer menselijke maat en maatwerk
We willen dat cliënten en werkgevers zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelen.
Arbeidsbemiddeling en re‑integratie voor WW‑gerechtigden
We ondersteunen alle WW‑uitkeringsgerechtigden die dat nodig hebben met persoonlijke, passende dienstverlening. Uit onderzoek weten we dat zij zich meer gezien, gehoord en geholpen voelen als de dienstverlening past bij hun persoonlijke situatie.
Arbeidsbemiddeling en re‑integratie voor mensen met een beperking
We willen eraan bijdragen dat zo veel mogelijk mensen met een beperking met betaalde arbeid aan de samenleving kunnen deelnemen. Onze re‑integratiedienstverlening start met een oriëntatiegesprek.
Voorzieningen en re‑integratiediensten
We vinden het belangrijk dat mensen met een beperking met werk aan de samenleving kunnen deelnemen en aan het werk kunnen blijven. We ondersteunen hen met voorzieningen en re‑integratiedienstverlening.
Arbeidsjuridische dienstverlening
UWV verzorgt ook arbeidsjuridische dienstverlening rond ontslag en tewerkstellingsvergunningen. Daarnaast verstrekken we via uwv.
Inkomenszekerheid bieden
UWV verzorgt de uitvoering van de werknemersverzekeringen. We gaan in deze paragraaf in op de uitkeringsvolumes van de verschillende wetten en op de tijdigheid van uitbetaling.
Sociaal‑medische dienstverlening
De vraag naar sociaal‑medische dienstverlening is nog altijd groter dan we met de beschikbare beoordelingscapaciteit aankunnen.