Verbeteringen in onze dienstverlening
Mensen mogen verwachten dat UWV hen duidelijk informeert over het proces waarmee ze binnen UWV te maken krijgen en welke dienstverlening ze van UWV kunnen krijgen.
Meer menselijke maat en maatwerk
We willen voorkomen dat mensen in de problemen komen doordat we de letter van de wet te strikt naleven of doordat we nalatigheid zijn.
Handhavingsinzet
Wij gaan uit van vertrouwen in burgers en we zijn ons bewust van de complexe wetgeving waarbij een fout snel is gemaakt.
Gegevensdienstverlening
Om het voor burgers, werkgevers en gegevensafnemers gemakkelijker te maken werken we aan verbetering van de loonaangifteketen en de polisadministratie.
We kunnen het niet alleen
Om de publieke dienstverlening te verbeteren, is het van belang dat alle betrokken partijen voortdurend nauw met elkaar in contact staan.
Werken aan een sterk en flexibel fundament
Om onze ambities te realiseren, is een sterk en flexibel fundament nodig. We blijven werken aan het continu verbeteren van onze dienstverlening en processen. We zoeken daarbij actief naar nieuwe mogelijkheden, ook om fouten te voorkomen.
Fouten voorkomen
Ondanks onze inspanningen maken we nog te veel fouten in onze dienstverlening. Het blijkt lastig om die problemen structureel op te lossen.
Personeel
Om dienstverlening aan onze cliënten te kunnen bieden met ruimte voor de menselijke maat, is het essentieel dat de juiste mensen op de juiste plek zitten. Diversiteit en inclusie spelen hierbij een belangrijke rol.
Waarden en omgangsvormen
We willen dat onze medewerkers elkaar zien, horen en waarderen, met respect voor ieders talenten, denkwijzen, ervaringen en achtergronden.
IT, informatiebeveiliging en privacy, bedrijfscontinuïteitsmanagement en gegevensverwerking
Onze digitaliseringsopgave is groot. Een stabiel, betrouwbaar, beschikbaar en veilig IT‑landschap is voorwaardelijk voor de uitvoering van onze maatschappelijke taak.