Werken aan het fundament van UWV
Om kwalitatief hoogwaardige dienstverlening te kunnen bieden die we continu verbeteren en verbreden, is het essentieel dat onze organisatie staat als een huis. We werken daarom ook continu aan verbreding en verbetering van ons fundament.
We vragen van onze medewerkers niet alleen dat ze integer en met kennis van zaken handelen, maar ook dat ze tot actie overgaan als ze professionele buikpijn ervaren: het gevoel dat er iets niet klopt of dat het toch zo niet de bedoeling kan zijn. We investeren daarom in het vakmanschap van onze medewerkers en vragen van ons management dat ze medewerkers stimuleren en faciliteren om in hun werkzaamheden meer de menselijke maat toe te passen en maatwerk te leveren waar nodig.
We willen dat mensen zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelen. Dat ze meer de menselijke maat in onze dienstverlening ervaren. Dat betekent ook dat we op een andere manier moeten gaan werken en sturen: minder vanuit aantallen en normen en meer waardengedreven. Dit vergt ook een lerende organisatie die wendbaar is en mee kan gaan in de veranderingen. Een lerende organisatie maakt bewust stappen om bij te blijven. Dat vraagt om voortdurend nieuwe (wetenschappelijke) kennis opdoen, evalueren en zelfreflectie.
Een goed werkende, betrouwbare en beschikbare ICT is essentieel voor goede dienstverlening en voor de ondersteuning van onze medewerkers daarbij. Daarom is het nodig dat we investeren in permanente vernieuwing van ons IT‑landschap en in een slimmere benutting van onze ICT‑capaciteit. De vele data op allerlei gebieden waarover we beschikken gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren. Het gaat daarbij ook om persoonsgegevens. Om die veilig te houden, investeren we continu in het op orde brengen en houden van onze informatiebeveiliging en gegevensbescherming.