Werken aan dienstverlening
We willen dat cliënten en werkgevers zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelen. Daarom passen we bewust meer de menselijke maat toe in onze dienstverlening. Soms doen zich bijzondere situaties voor waarin grotere groepen mensen de dupe lijken te worden van onbedoelde effecten van wet‑ of regelgeving of van nalatig handelen van UWV. We bekijken dan gericht wat we concreet voor deze mensen kunnen betekenen.
In dit hoofdstuk gaan we allereerst in op de stand van zaken van een aantal herstelacties die we eerder zijn gestart. Ook gaan we (cijfermatig) dieper in op hoe cliënten en werkgevers onze dienstverlening ervaren. Daarna gaan we dieper in op ontwikkelingen en cijfermatige resultaten rond de arbeidsbemiddeling en re‑integratie voor WW‑cliënten en cliënten met een beperking en onze arbeidsjuridische dienstverlening. Verder gaan we in op vooral cijfermatige resultaten voor onze sociaal‑medische dienstverlening en handhavingsinzet. Tot slot gaan we in op onze gegevensdienstverlening en verbeteringen in de loonaangifteketen en de polisadministratie.