ICT en informatiebeveiliging en privacy
Goed werkende, betrouwbare en beschikbare ICT is essentieel en randvoorwaardelijk voor goede dienstverlening waarin burgers centraal staan, met oog voor de menselijke maat en voor de ondersteuning van onze medewerkers daarbij.
Werken aan externe samenwerking
UWV wil een actieve rol spelen in de verbetering van de publieke dienstverlening. Om die ambitie waar te maken, is het van belang dat alle betrokken partijen voortdurend nauw met elkaar in contact staan.
Relatie met samenwerkingspartners
We werken op allerlei gebieden intensief samen met partners in de SUWI‑keten en in het sociale domein.
Samenwerken om te komen tot uitvoerbaar beleid
Bij het realiseren van onze ambities is ons uitgangspunt een goede dynamiek tussen politiek, beleid en uitvoering.
Werken aan de zichtbaarheid van UWV
We willen door de samenleving worden gezien als een publieke dienstverlener die bijdraagt aan een samenleving waarin iedereen kan meedoen.
Transparantie
Als publieke dienstverlener bepalen wij mede het vertrouwen dat mensen in de overheid hebben. We laten graag zien wat er goed gaat, maar vinden het belangrijk om ook open te zijn over zaken die niet goed gaan.
Zichtbaarheid
We communiceren proactief over onze dienstverlening, de uitdagingen waarvoor we staan en de dilemma’s waarmee we worstelen. We investeren daarnaast in het vergroten van de zichtbaarheid en benaderbaarheid van UWV.
Prestatie-indicatoren
Met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) maken we ieder jaar prestatieafspraken. Die leggen we vast in ons jaarplan. Over de gerealiseerde prestaties verantwoorden we ons via ons viermaanden‑, achtmaanden‑ en jaarverslag.
Kwantitatieve prestatie‑indicatoren
Een deel van de jaarlijkse afspraken met onze opdrachtgever, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW), betreft de prestaties op het gebied van onze kerntaken en een verantwoorde besteding van de publieke middelen waarmee we ons werk
Kwalitatieve prestatie‑indicatoren
Met ingang van 2023 verantwoorden we ons ook over hoe cliënten en werkgevers de kwaliteit van onze dienstverlening ervaren.