Sociaal‑medische dienstverlening
De vraag naar sociaal‑medische dienstverlening is nog altijd groter dan we met de beschikbare beoordelingscapaciteit aankunnen.
Handhavingsinzet
In deze paragraaf gaan we in op signalen over mogelijk misbruik en oneigenlijk gebruik van uitkeringsgelden en op overtredingen van de inlichtingen‑ en inspanningsplicht. We rapporteren sinds dit jaar ook over de kennis van plichten.
Gegevensdienstverlening
Om het voor burgers, werkgevers en gegevensafnemers gemakkelijker te maken werken we aan verbetering van de loonaangifteketen en de polisadministratie.
Werken aan het fundament van UWV
We werken niet alleen continu aan verbreding en verbetering van onze dienstverlening. We werken ook voortdurend aan verbetering van de randvoorwaarden daarvoor.
Versterken van capaciteit en vakmanschap
UWV is een grote werkgever. Als werkgever bieden we inhoudelijk uitdagend en zeer divers werk voor verschillende disciplines. We staan voor de opgave om bij een zeer krappe arbeidsmarkt veel nieuwe medewerkers te werven.
Medezeggenschap
We betrekken onze medezeggenschapsorganen vroegtijdig bij organisatieveranderingen en bij specifieke beleidsvoorstellen.
ICT, informatiebeveiliging en privacy, en gegevensverwerking
IT is essentieel voor onze dienstverlening en voor het realiseren van de UWV-brede missie en strategische ambities.
Beheersing van kosten en risico’s
UWV heeft een belangrijke maatschappelijke opgave en alles wat we doen wordt gefinancierd uit publieke middelen. We gaan uiteraard zorgvuldig en verantwoord met onze taken en ons budget om.
Doelmatigheid
UWV wordt gefinancierd uit publieke middelen. Die middelen willen we uiteraard zorgvuldig en verantwoord besteden.
Huisvesting
In ons huisvestingsbeleid anticiperen we op ontwikkelingen binnen de organisatie, zoals het toe‑ of afnemen van het aantal fte’s, de centralisatie van afdelingen en de UWV‑brede behoefte aan een efficiëntere inzet van de beschikbare vierkante meters.